background

Sonntag, 20. Januar 2013

Principessa und die versunkene Krone



 Ja Leonardo Da Vinci hat mich inspiriert mit seinem wunderbaren Gemälde 

Yes Leonardo Da Vinci inspired me with its wonderful painting

"La bella Principessa"




mich hat ihr Profil, Ihr Ausdruck

her profile, her expression


 

und ihre Frisur gereizt

and her hairstyle excites me


und so erschien dieser wunderschöne Engel :)

so this wonderful angel appears :)


link it to
Fall Fearless and Fly 
Headline prompt: Radical to Mundane and to Radical Again: What once seemed new that now feels old and boring? How can you see it as new again? How do you "jump charge" creativity when you're feeling stuck?  >>> look at the old masters...
Color: black & neons - bold contrasts
Quote: Creativity is piercing the mundane to find the marvelous. Bill Moyers

und weils so viel Spass macht noch eine Challenge:

and because its fun here comes another challenge:

Da ich ja diesen Monat das Thema "Krone" bei Art Journal Journey gestellt habe
wollte ich natürlich nochmal einen Prompt dafür malen

es gab eine Journal Seite, die schon seit einem halben Jahr auf Fertigstellung wartet
ich hatte ein paar Sticker aufgeklebt

Because this months prompt "crowns" at Art Journal Journey, which I createt, I want to paint another page

there was an old journalpage from half a year ago which waits to be completed
I had glued some stickers on


und mit ein bischen Gesso und Farbe aufgehübscht

and have give it a colourd touch


ich googelte nach "Krone" und mir fiel das Gedicht von 

I googled for "crown" and this poem came up...its from 

Ludwig Uhland


in die Hände:

and so it goes:

Die versunkene Krone

Da droben auf dem Hügel
da steht ein kleines Haus.
Man sieht von seiner Schwelle
ins schöne Land hinaus.


Dort sitzt ein freier Bauer
am Abend auf der Bank,
er dengelt seine Sense
und singt dem Himmel Dank.


Da drunten in dem Grunde
da dämmert längst der Teich.
Es liegt in ihm versunken
eine Krone stolz und reich.
Sie läßt zu Nacht wohl spielen
Karfunkel und Saphir,
sie liegt seit grauen Jahren
und niemand sucht nach ihr.


Ich kann mir nicht helfen, aber irgendwie finde ich, sie sieht dem Ludwig ein bischen ähnlich...

scheinbar ich er wiedergekommen und hat sich sich Krone geholt :)

I can´t help myself, but I find there is a bit similitude with Ludwig...

looks like he comes back and grab the crown :)














Kommentare:

Pedro Luis López Pérez (PL.LP) hat gesagt…

Beautiful Painting. Poetry with fantastic images.
A hug.

Carol L McKenna hat gesagt…

Wow ~ Painting is wonderful ~ pastels? Lots of great creativity on this post ~ Happy Creating ^_^

(A Creative Harbor) ^_^

Great to have you 'visit' ~

Leovi hat gesagt…

Wonderful ... Fantastische Kompositionen, ich mag die Prinzessin und das Doppel-Seite mit dem Mohnfeld ist hervorragend. Greetings.

Conni vom Atelier Tante Trulla hat gesagt…

Deine Principessa ist wirklich schön geworden. ♥ Conni

NatashaMay hat gesagt…

Wonderful profile portrait and great journal page. :)

Anjas-Artefaktotum hat gesagt…

Die Principessa ist wunderschön aber auch deine Seiten gefallen mir sehr gut.
Danke auch für alle Erklärungen:-)
Schönen Sonntag,
lG Anja

denthe hat gesagt…

Beautiful angel and great background! And that journalpage is so sweet ....

bellalullo hat gesagt…

Bellissima la tua principessa!
Bellalullo

Karin hat gesagt…

wow gorgeous creations!

froebelsternchen Susi hat gesagt…

Ich bin begeister von der Principessa.. genial wie Du das umgesetzt hast für Dich!ein wundebares Bild - Die Journaldoppelseite ist ein Traum !
ja sieht wirklich dem Dichter ähnlich Dein Märchenwesen mit Krone!Und wie toll die Häuser geschaffen sind .. himmlisch auch im Bild der Pricipessa..die himmlischen Strukturen, die Du immer erschaffts!
Ich bin vom kompletten post hier angetan!
WUNDERSCHÖN!

~*~Patty S hat gesagt…

Love your crown pages very much AND
your lovely da Vinci inspired angel really speaks to me as well!

Bravo!
oxo

Magic Love Crow hat gesagt…

You are so creative! I love everything you did! (I still haven't painted anything on your background! I am nervous! LOL!) Big Hugs ;o)

craftattack hat gesagt…

Deine Arbeit ist grossartig. Ich liebe den Leonardo-Conny Engel, and auch die Journal-Seiten. Toll!! Dir einen schönen Tag! LG, Valerie

bohemiannie! art hat gesagt…

Too funny! I love both pieces and think you're rendition of the first one is by far the most wonderful!

friemelchen hat gesagt…

Deine Arbeiten sind wieder ein Augenschmaus! Deine Version der Principessa gefällt mir unheimlich gut, vor allem weil sie lächelt und die Art Journal Seite mit dem Mohn ist einfach traumhaft!

Lila Show hat gesagt…

Beautifuuuuul!

missy k hat gesagt…

Thank you for your sweet comment :)

I love your angel portrait... the colours are so rich and she is so stunningly beautiful.

I think I will try looking at the Old Masters for inspiration!!!

I take this long and longer to complete a journal page too:)

I love your pages.... such strong, vibrant colours and such a sweet image. Love the quirky houses too.

phew.... sorry for such a long comment!

Karen x



Teddi hat gesagt…

i can definitely see the inspiration! aren't art prompts awesome. you are such a good artist. sigh. :)

lorik hat gesagt…

This lovely art reminds me of Chagall - who is one of my favourite artists.Thank you for sharing your work on Mandarin Orange Monday:)

Mandel hat gesagt…

Ich finde deine Principesse richtig toll! Total elegant und man kann den Charakter des Originalbildes darin erkennen... Super!

clare hat gesagt…

fantastic work, i love it! x

drchoneydewcrm hat gesagt…

WOW what talent!!!!!

Jackie hat gesagt…

A beautiful angel, Pia, and I love your journal page. It is so joyful and colourful.

Lorraine hat gesagt…

like the colours and the shading on this

Sharon Evans hat gesagt…

Love your angel and the crown page is really sweet. Great idea to go to the old masters for inspiration.

Alison hat gesagt…

I love your beautiful angel Pia, & your journal page is so inspiring!
Thanks for visiting & commenting on my artwork.
Alison

Denise Mulligan hat gesagt…

Your interpretation of Da Vinci's painting is wonderful. I love how you made the wings curl forward. You have a very distinct and modern translation on an old master.

Ludwig is adorable as well. Yes, he certainly looks like he has been up to some trouble,love it.

Nathalie Kalbach hat gesagt…

ganz wunderschön!!! Und Ludwig ist klasse geworden :)

Johanna Urban hat gesagt…

Hello hun!

Lovely post!!

Haha I know what you mean!! But I have a lots of black and white clothes,.. what I need is to buy color, but I never wear it XD


Take care,
Love

Johanna, Sweden
ART FASHION

Dawn hat gesagt…

Hi Conny Loving your work and the inspiration that inspired this work just stunning.

Oh and sorry the Word Verification was on my stitching blog (I also find it annoying) as you know it's not on any of my other blogs, I just forgot to set it up with this new blog thanks for the reminder Dxx

Birgit hat gesagt…

So langsam fehlen mir die Worte. Deine Prinipessa ist einfach wunderschön und so ein beeindruckendes Gesicht. Aber die Landschaft mit der tanzenden Prinzessin gefällt mir auch total.
p.s.: vergessen: das grüne Tape war eine Serviette. Habe ich auf einseitig klebenden Vliesofix gebügelt. So kann ich mir jede gewünschte Breite abschneiden und es ist fest genug um es mit einem Klebestift od. sonstiger Klebe einzustreichen. LG Birgit

Anonym hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.