background

Freitag, 15. Februar 2013

Es ist alles so einfach....

Nun nachdem ich meinen Arm vor drei Wochen gebrochen habe :(, muss ich erstmal mit links malen

Now that I have broke my right arm three weeks ago :(  I have to paint with my left hand


ich liebe diese Herausforderung...so habe ich mein Medium rausgeholt und einige Zeitungsschnipsel aufgeklebt

I love that expierience. so I.took out some medium and glued some scraps down


ich hab einen Pinsel genommen und mit meinen paar Softpastels losgelegt

I took a brush, some water and my softpastels


and while watching Mysteles wonderful video I painted this lovely couple (I encourage you to sign in and enjoy all her wonderful free mini class too)

während ich Mysteles wunderbares Video angesehen habe und so erschien dieses liebliche Päärchen
(ich kann Mysteles freien Miniworkshop nur empfehlen, einfach kurz anmelden und geniessen)


PS als das Bild fertig war, habe ich bemerkt, dass ihr Herz liegt genau auf der Stelle liegt, an der mein Arm zu heilen hat, wie witzig..,.

PS as I have finished this page, I realized, that her heart lies directlely where my arm have to heal...too funny


Ich weiss nicht, ob ich es Euch schon erzählt habe, aber ich liebe es, einige Gemälde noch auf Reserve zu haben, die ich noch nicht veröffentlicht habe ;)
und nun da ich nicht viel malen kann, ist es Zeit, diese nach und nach ans Licht zu bringen...glaubt mir, da sind so einige ;)

I don´t know if I have told you before that I love it to have some paintings in stock ;)
and now that I can`t paint much,  its time for them to come out...believe me, there are many ;)



und hier kam wieder meine Liebe zu den Büchern durch, die ich jetzt auch grad wieder neu entdecke ;)

again, my love of books came to light , which I discover now real new ;)


 

und sosehr ich lesen mag, finde es aber auch wichtig

and I found it real important


auch zwischen den Zeilen zu lesen

to read also between the lines





 "Read Between The lLines" 


Es gab eine Challenge bei Communitythrive und meine süsse Katze passt genau 

again another challenge on the communitythrive and my sweet cat fits wonderful


zum Thema " Einfachheit"

to the theme "simplicity"


und auch zum Thema "Negatives Malen"

and also to the theme "negative painting"




wünsche Euch eine wunderbare Woche

wish you a wonderful week

und linke zu


















Kommentare:

Karin hat gesagt…

wow these are looking fabulous!!you are very talented! have a nice weekend!

Mary C. Nasser hat gesagt…

Wishing you a speedy recovery.
I love your paintings!!
♥♥♥
Happy PPF!!
Mary
Mixed-Media Map Art

Lorraine hat gesagt…

so sorry about your arm...but this is a marvellous painting considering you have broken it!! thanks for the mystele link and have a lovely weekend

Janet Ghio hat gesagt…

I adore the cat! and your girl looks great. I think that painting with your non dominant hand can be a good thing. Hope your broken arm heals quickly.

Lisa Isabella Russo hat gesagt…

I am sorry to hear about your arm, I hope it heals really quickly. I love your pieces, including the ones with your non dominant hand!

Pedro Luis López Pérez (PL.LP) hat gesagt…

Wonderful paintings.
I hope your arm heals soon.
Hugs and kisses.

craftattack hat gesagt…

Erstens, tut es mir sehr leid, dass du deinen Arm gebrochen hast - gute Besserung. Ich bin total von den Socken, dass Du soooo gut arbeiten kannst mit links - toll!! Und die anderen Bilder sind auch eine wahre Augenweide! Pass auf dich auf! LG, Valerie

Dawn hat gesagt…

Gosh you do marvellously with your left hand. Hope it's better soon, I love the paintings to xx

Tracey Fletcher King hat gesagt…

these are all lovely and it seems that painting with your left hand is working quite well for you... I often draw with my left hand, but painting would be a whole other matter... I am full of admiration for your skills...xx

Christine hat gesagt…

beautiful post, and lovely work considering your arm is broken and you are using the other one!

acreativeharbor.com hat gesagt…

Wow! Wonderful post and beautiful art work with your left had ~ Be well soon ~ ^_^

Faye hat gesagt…

I'd be happy if I could make such gorgeous art with my dominant hand! You are truly amazing.

Magic Love Crow hat gesagt…

Your poor arm! I am so sorry! Please take care of yourself! You are so creative, being able to create with your left hand! I couldn't do that! I love the heart in the painting, where you have to heal! And, the book and cat painting are adorable! Big Hugs ;o)

Conni vom Atelier Tante Trulla hat gesagt…

Drei Wochen schon? Oh je, da wünsche ich Dir aber, dass der Arm ganz schnell wieder heile wird. ♥ Conni

denthe hat gesagt…

Good on you to paint with your non-dominant hand. Some great work came out of it! Hope you'll heal soon!

Miss Marple hat gesagt…

Cool was du (wörtlich)mit links schaffst!
Ich wünsche dir einen wundervollen start ins Wochenende! - Irma

missy k hat gesagt…

Ouch! Get better soon.... how funny about the heart. Isn't a nice feeling when things like that happen?

I love all of your art especially the sweet cat.

Thank you for the idea of using my non dominant hand for journaling which came to me when reading your post!!!

Karen x

Catherine Constance hat gesagt…

Hi Conny,
Sorry to hear about your arm. Hope it heals soon. Your left arm paints beautifully. Amazing what we can do when we are forced to.
Love the cat and bird..they are my favourites.. :)
I may let my left hand play with some pencils later... x

La Abela hat gesagt…

Good work, I really like this girl with beautiful round glasses. Saludos

Johanna Urban hat gesagt…

Love all those paintings!!
xx

Johanna, Sweden
ART FASHION

Rita hat gesagt…

Lovely! So many to comment on put I really love the girl holding the ooks with the writing in her haird. Really nice!!!

Denise Mulligan hat gesagt…

Your work is so incredible and now I find you are doing it left handed! I'm in awe, that is something that would frustrate me so. The paintings are bright and cheerful. Hope your arm gets better soon :)

lorik hat gesagt…

There is so much that I like here...your work is so expressive and warm and I love reading what you say about it. I enjoyed seeing the sections and your sideways MoM entry..it makes a whole new artwork.

Thank you for being part of Mandarin Orange Monday:)
And I do hope your arm is healing well!

Ritu Dua hat gesagt…

Oh I love that little smile on your girl's face and her eyes are so expressive :) The cat does justify simplicity !!

Giggles hat gesagt…

Wow love love love ALL of these!! So so sorry about your arm...but wow your work is fabulous....I love the mystele influence...Great work!!

Hugs Giggles

Leovi hat gesagt…

Ein schönes Herz zu lieben und genießen Sie Kunst. Good job. Cat Arbeit ist großartig, ich liebe alle deine Bilder.

froebelsternchen Susi hat gesagt…

oh wow Conny! ich mag speziell dieses katzenbild.. DU meine Güte!
Du das ist aber schlimm! Mensch er ist jetz doch gebrochen? Ich wünsche DIr dass DU ganz bald wieder beidarmig sein kannst!
Och menno!
Aber ehrlich ich könnte mit Links zum Beispiel glaub ich sowas gar nicht..

hmmm..

sei lieb gegrüßt und Genesungswünsche

Susi

Netty hat gesagt…

wishing you a speedy recovery and thank you for sharing your wonderful art work. Happy PPF Annette G

http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

Maria @ LSS hat gesagt…

These are fabulous. Sorry to hear about your arm. Hope it feels better soon.

Japanese Mochi

Anjas-Artefaktotum hat gesagt…

Oh das tut mir leid mit dem Arm, hoffentlich heilt er ganz schnell. Toll wie Du trotzdem malen kannst, besonders das Katzenbild hats mir angetan, aber auch alle endern sind wieder wunderschöne Geschichten.
LG Anja

vincibene hat gesagt…

Zuerst einmal schnelle gute Besserung!
Auch ich bin erstaunt, wie toll Du mit links malen kannst.
Die Katze ist auch mein Favorit.

LG
Chris

~*~Patty S hat gesagt…

I am sorry to hear you broke your arm, I hope it is not too painful!

You certainly sound cheerful and are not letting it stop you from creating wonderful artwork!

That is what we call 'making lemonade from lemons' ;)

Thank you for sharing your passion for making art and hope you heal quickly...
oxo

Linda hat gesagt…

wow-you're doing fantastic with your left hand-I'm impressed. A gorgeous collection of art-I especially love the last piece-so beautiful framed and hanging!!

Kim hat gesagt…

Love all of your paintings...and wishing you a speedy recovery! HUGS! HPPF!

bohemiannie! art hat gesagt…

You have such a great talent! Wow...I love all of these paintings!!! I'm so sorry about your arm and hope and pray it will heal Very quickly. With that heart full of love sitting there...it should.

EVA hat gesagt…

Wow! These are fabulous - and with your wrong hand? Wow.

Hope you heal quickly!

Caro´s kreative Welt hat gesagt…

Wowww, ist das toll geworden und das mit links? Klasse, einfach klasse. Gefällt mir sehr gut.
Ich wünsche dir gute Besserung für den Arm.

LG Carola

Lisa Graham Art hat gesagt…

Oh no Conny...I did not know about your arm! Do take good care. I love your art here, especially between the lines and your sweet kitties! The first one in glasses...absolute cuteness!

Silvia(Barnie) hat gesagt…

:D Ich kann noch nicht einmal mit rechts malen und du zauberst sogar mit links so tolle Werke. Bin begeistert und wünsche dir baldige Genesung.

scapmanufaktur hat gesagt…

...und das mit links???? Genial! Gute Besserung und Erholung!!!

Jackie hat gesagt…

Wonderful paintings, Pia. I can't believe you painted the first with your left hand - amazing. I particularly like the third 'simplicity' painting. Fabulous!

Teddi hat gesagt…

conny, you and your paintings are awesome! i'm sorry that you broke your arm. sometimes i practice drawing with my left hand because it's supposed to be good for the brain. i need all the help i can get. ;)

pauline hat gesagt…

LOVE your paintings!! Sorry about your arm. :-( I hope it feels better soon. xox

Karoline Pietrowski hat gesagt…

sehr schöne Collagen

Leovi hat gesagt…

Ich liebe die Modelle geklebt Stücke, schöne Farben in diesen Zusammensetzungen.