background

Freitag, 15. März 2013

Liebe, Chakras und die alten Meister

Ich hab das Gefühl etwas nachholen zu müssen, und das ist ja auch so....
meinem Arm geht es schon besser und ich kann wieder 
malen...juhuuuu!

So seid gespannt:

Zuerst zeige ich Euch eines meiner Lieblingsbilder, ich nenne es

I have the feeling of  catching up, and because my arm gets way better I can paint again, yeah

So I show you my favorite piece



Es ist eines der Bilder, welches ohne viel nachzudenken entstand, das ist wohl der Grund warum es so voller Gefühl ist :)

It emerges very quickly without thinking and maybe that is why it is so full of emotion :)
it fits wonderful to the challenge of Art Journal Journey
and Mysteles One Word - Love Challenge

und just entstand wieder so einer der "besonderen Momente", genau richtig für Art Journal Journey Challenge diesen Monat
und passt auch ganz wunderbar zur Challenge "One Word - Love" von Mystele 




Dieses verrückte Werk hat auch ganz viel Spass gemacht und ich habe mich richtig ausgetobt mit Collagen und Farben:

This crazy thing was lots of fun doing collage and fling paint


"Guten Morgen" an alle Kaffeegeniesser...

Good Morning to all coffelovers...




Doch nun zu den großen Meistern.....
ich liebe es, mich von ihnen inspirieren zu lassen und 
diese zerzauste Schönheit hat es mir angetan ;)

But now move on the the old masters....
I love to be inspired by them and this windswept beauty has stolen my heart ;)

sie ist von Da Vinci und er nannte sie 
 "Leda"
was ein wunderschöner Name, oder?!

It is by da Vinci and he called her
"Leda"
isn´t it a beautiful name?


ich gab ihr noch eine Krone

I gave her a crown


weil eine Prise Selbstliebe sich ganz wunderbar anfühlt...

 because a bit selfloving feels so good....



think about and be princess



und dann habe ich endlich Mysteles Workshop "Painting a Face" mitgemacht
er ist frei und einfach genial:

here I have joined Mysteles workshop "painting a face...it is free and so much fun!!




dieses süsse Kerlchen entstand auf einem Hintergrund aus ganz viel Scrapbook´papieren

I have glued tons of scrapbookpapers



und italienischen Küchenrollentüchern...diese sind immer ganz lustig bedruckt und jedes neue Design hat mich angeregt, es aufzukleben...

and some kitchentowls from italy


leider sieht man nicht mehr allzuviel davon, doch der kleine Hund und die Madame, die mit ihm ausgeht, ist noch  zu sehen ;)

which you can see here (the lady walking with the dog)

 

"Zähl die Sterne"

count the stars



und zu guter Letzt gibt es den wunderbaren Workshop "Chakart" von Simona Cordara mit soviel Hintergrundwissen über Chakras und dessen Energien...

and in the end this wonderful workshop from Simona Cordara calles Chakart...includes so much stuff about Chakras and engergies

 


Das war ein Riesenspass!!! Vielen Dank liebe Simona, ich freu mich schon auf die nächsten Wochen!!

Euch allen eine wunderbare Woche und ich hoffe der Frühling hält bald Einzug!!

This was way fun and I wish you all an artsy week and I hope spring comes soon!!





Kommentare:

Manon hat gesagt…

Just wonderful! ManonX

craftattack hat gesagt…

Fantastische Arbeiten. Alle Bilder sind wunderschön, und einfach voll Liebe und Gefühle, toll! Und ich habe NICHTS dagegen, dass du auf deutsch bloggst! Dir ein schönes Wochenende! LG, Valerie

Pedro Luis López Pérez (PL.LP) hat gesagt…

A prodigy of inspiration are your wonderful works.
Originality and personality ... That's your beautiful style.
Hugs and kisses.

Karin hat gesagt…

wow gorgeous works, all of them!
beautiful faces and fabulous colors! have a great weekend!

Janet Ghio hat gesagt…

Oh my goodness--I thought I could pick a favorite, but there is no way!-each and every piece is just wonderful!

Mary C. Nasser hat gesagt…

Beautiful layers and mark-making!
♥♥♥
Happy PPF!!
Mary
Mixed-Media Map Art

froebelsternchen Susi hat gesagt…

Oh meine Güte ..was hab ich für ein Gölück, dass ich heute morgen ein bissl Zeit investiere bevor hier die Familie nervt!

Ein himmlisches Kunstfrühstück hast DU mir da kredenzt Conny!
ich bin berührt wie himmlisch Du das immer schreibst - ganz geschweige denn wie himmlisch Du malst und collagierts ...

bin ein ganz großer Fan Conny!

Hab ein wunderschönes Wochenende und ich freu mich dass es Dir armmäßig wieder gut geht!

xxx Susi

sharon hat gesagt…

These are all beautiful, love the texture of your work and the story they tell.

Giggles hat gesagt…

Your work is always so rich with flavor!! Love everything about your style...awesome color and lines!! Thanks for sharing and inspiring!

Hugs Giggles

denthe hat gesagt…

Love your painting and the way you wrote those words! And the face from Mystele's workshop: fantastic!

Netty hat gesagt…

loving your wonderful collages. Happy PPF, Annette x

http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

Bev hat gesagt…

Conny wonderful,I have followed your blog for so long an just realized u are the same girl from art geeks lol so I know u so well ...

Christine hat gesagt…

lovely work this week!

bellefrogworks hat gesagt…

Lovely work - so filled with color and energy. HPPF

Adrienne Rose hat gesagt…

I am loving your stuff! I noticed you were writing German! I live in Germany, Ansbach! Where are you living? :) I would love to meet some more artsy people around here! It seems so rare to find an arts and crafts store around here! Maybe you could give me some pointers! :)

Your work is beautiful! I am definitely going to check out both of those workshops you mentioned! :)

Dawn hat gesagt…

Love them all but I adore your take on Da Vinchi And i will check out your links thanks xx

Tammie Lee hat gesagt…

it is wonderful to see all your pieces, each piece! The details are wonderful and it is fun to see a piece in the different stages.

Magic Love Crow hat gesagt…

Wow, so many amazing creations! You know I love them all! What you made for Simona's work shop is fantastic! Your princess is beautiful! And, your favorite piece is adorable! So happy your arm is better ;o) Hugs ;o)

JKW hat gesagt…

I love them all but in particular the Old Masters (via) and the chakart (value treasure). Thanks for visiting. Blessings, Janet PPF

Faye hat gesagt…

Everything you have posted here speaks of your talent. Beautiful work. I love what you did with Leda. Also, the colors on all of them are wonderful. The first one is a great tribute to LOVE.

Jackie hat gesagt…

Such wonderful pieces of art. So glad you are able to paint again and share your inspirational creativity.

Maria @ LSS hat gesagt…

Beautiful paintings. Happy MOM. Hope you could drop by my Orange take.

Anjas-Artefaktotum hat gesagt…

Ein Kunstwerk schöner als das andere, ich liebe sie alle. Ganz besonders mag ich Deine eigene Adaption von der Ledaskizze, die ist ganz zauberhaft.
LG Anja

Shonna Bucaroff hat gesagt…

Thank you so much for stopping by my blog and leaving a comment. I absolutely love your artwork! I am definitely going to follow your blog!

Rachel B hat gesagt…

Lovely paintings...I can't pick a favourite, they are all so creative!

johanna hat gesagt…

ich beneide dich voll um deine mal-fähigkeiten... wunderwunderschöne ergebnisse!!

Silvia(Barnie) hat gesagt…

Wunderschöne Werke hast du gemalt, ich bin begeistert. Zwar bin ich kein Kaffeetrinker, nichts desto trotz gefällt mir das Kaffeebild am besten :)

bohemiannie! art hat gesagt…

Wonderful art. You've really been busy. I love it all! Happy Spring!

lorik hat gesagt…

Great post displaying beautiful artwork. Hard to choose a favourite....but I do think that couple share the secret to happiness:)
Thank you for sharing on Mandarin Orange Monday:)

Victoria hat gesagt…

Wow ...everything you create is so magical..i love every piece..so vibrant..soulful and full of wonderful energy and expression..the eyes are all stunning! I too love the name Leda...powerful and beautiful..your art is fantastical and enchanting...marvelous journey you have taken me on..thank you friend!
Hugs
Victoria

Johanna Urban hat gesagt…

Another lovely post! So many beautiful paintings! <33
xx

Johanna, Sweden
ART FASHION

Claudia Sp. hat gesagt…

Deine Bilder sind wunderbar, die Gesichter zeigen so viel Gefühl. Die Tasse könnte ich mir auch gut in der Küche an der Wand vorstellen. Und deine Interpretation der Leda ist genial! Es ist eine Freude deine Bilder zu betrachten
LG Claudia

Cassandra hat gesagt…

So colorful and indeed, that is fun to do!

Stopping by from Mandarin Orange Monday- hope you can stop by..

http://www.heavenly-dreams.com/2013/03/personalized-valentines-candy.html

Maria hat gesagt…

Beautiful!!!!!!!!!

lena-dailyscrap hat gesagt…

Gorgeous work, as always! LOVE "his" hands and the layered background!

Jeannette hat gesagt…

Wow,wunderschöne bilder hast du wieder gemalt,sie sind alle soo wunderbar und herrlich voller gefühl,ich liiebe sie alle,dennoch gefällt mir die leda am besten,einfach genial!!!

GLG Jeannette

Simona Cordara hat gesagt…

You're having a great time making art!! Love all your painting! And the chakra piece is amazing!!!