background

Donnerstag, 23. Mai 2013

Wollt Ihr eine neue Herausforderung?

Many of you know I am Challenge-addicted ;)
so why not run a Challenge on my own, I thought?!

Viele von Euch wissen ja, dass ich süchtig nach "Challenges" bin
so dachte ich mir in einer schlaflosen Nacht, warum nicht eine eigene Challenge ins Leben rufen?

So here it is:
What do you get, when you Mix Vintage with Picasso?

So hier ist sie:
was kommt dabei raus, wenn man "Vintage" mit "Picasso" mixt?


 if you wanna try it out
please visit my new Challenge here

Wenn Ihr das auch ausprobieren wollt,
besucht doch einfach meine neue Challenge hier


I would love to see you create something and have fun!

Ich werde mich riesig freuen, Eure Werke zu bewundern!


here you can follow me creating

hier könnt Ihr mich beobachten, beim Kreiren





"White Butterfly"




and do you know I love owls?

wusstet Ihr schon, dass ich Eulen liebe?


they are so whimsical and wise

sie sind so whimsical und weise


my favorite are the pink ones ;)

meine liebsten sind die rosafarbenen ;)


"Pretty in Pink"

so why change the pretty one to fit into Mandarin Orange Monday?!





And yes I was brave and join in to my first ATC Swap
you can find it on The Throdden Path

Und ja ich war mutig und habe meinen ersten ATC Swap mitgemacht
Ihr könnt ihn auf The Trodden Path finden



the theme was "vintage-risque"
but shame on me and my bad english...

Das Thema war "Vintage-Anzüglichkeiten"
aber Schande über mich und meine schlechten Englischkenntnisse...



I only understand "vintage" and go for it
hope it don´t mind ;)

ich hab nur "vintage" gelesen und schon hab ich losgelegt
ich hoffe, es stört Euch nicht liebe Mitswapperinnen ;)




I wish you could feel the very cool texture and when you hold them in your hands it feels like leather...
can´t wait, what comes in return

Ich wünschte, Ihr könntet die sehr coole Textur fühlen, denn wenn man die kleinen Dinger in der Hand hält, fühlen sie sich ein bischen wie Leder an...
ich kann kaum erwarten, was ich in Retour bekomme




wish you an artsy friday
and a wonderful week
♥♥♥

Please feel free to visit the blogs I share my paintings this week

The Trodden Path
Mandarin Orange Monday
Journal Journeys
Paint Party Friday
and of course
Mix It Monthly



Kommentare:

Valerie-Jael hat gesagt…

Gaaanz tolle Arbeiten, eine schöner als die Andere! Viel Glück mit dem Challenge-Blog, Ich versuche mitzumachen! LG, Valerie

Karin hat gesagt…

Gorgeous arty projects!
Love the challenge, i am gonna give it a try!
Groetjes karin

Willy hat gesagt…

Beautiful work, I love the idea of your challenge. I think I will give it a try. Great video and I also love your ATC!!

froebelsternchen Susi hat gesagt…

na --- sagenhaft das alles! bin geplättet Conny!

Morgen guck ich gleich den Film und da ich Picasso echt abgefahren finde...
werd ich gucken..da werd ich sicher nicht fehlen bei Deiner neuen Challenge Conny!


HAMMER!

liebe Grüße

Susi

Netty hat gesagt…

loving all of your wonderful works Pia. Enjoy the weekend, hugs Annette x

http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

Corrine at sparkledaysstudio.com hat gesagt…

Your challenge sounds so interesting, I might have to try this one...lovely vintage and what I see some cubist Picasso on that spread. xox

bella lullo hat gesagt…

La tua arte è sempre comunicativa ed emozionante!
Bellalullo

Alles-Art hat gesagt…

Wow Conny,
was für ein toller Einstand zum Thema deiner neuen Challenge!
Auch deine Eule gefällt mir sehr gut! Ich mag die auch sehr gerne. Meine Hündin hat sogar ein Geschirr mit Eulenmotiven. *lach*

Zum Thema "vintage risk" und ebenfalls zur Challenge: Ich habe immer noch keinen blassen Schimmer, was VINTAGE überhaupt genau bedeutet. So fällt es halt schwer, an einer Challenge teilzunehmen. Vielleicht kannst du mich ja mal aufklären, bitte?

Tracey Fletcher King hat gesagt…

I really like your mix up painting... very cool and love the texture on those ATC's ... you have had a great creative week...xx

Pedro Luis López Pérez (PL.LP) hat gesagt…

All three creations are fantastic.
The white butterfly, owl and those pictures vintage ... Beautiful.
The video step by step.
Hugs and kisses.
Thanks for always being with me in my space!

Erika Nittel-Traser hat gesagt…

Liebe Pia,
zuerst lass mich Dir danke sagen, für alle Deine lieben Worte! Du bist ein Schatz :)
So, Du Liebe, ich sehe mit Ehrfurcht all die schönen Dinge, die Du gezaubert hast und frage mich, wie Du d alles schaffst. Man sieht die Liebe, die in Deinen Bildern schwebt und ich finde sie allesamt bezaubernd! Eulen liebe ich auch schon viele Jahre und finde Deine Süßen zauberhaft! Die Vintage Damen sind einfach nur traumhaft und ich werde mir das noch genauer ansehen. Genau wie Deine Challenge, eine superschöne Idee, da werde ich gleich nachsehen. Ist das alles aufregend - natürlich schön aufregend.
Danke auch für Deine Antwort auf meine Frage zu deinem Video. Ich hatte gesehen, dass da plötzlich ein Gesicht und ein Körper aus der Farbe heraus kam (Hammer!!!) konnte aber nicht sehen, ob Du es vorher skizziert hast. Das zu können stelle ich mir wunderschön vor. Meine Bewunderung ist Dir sicher, liebe Conny.
So, nun sende ich Dir viele lebe Grüße - und bis bald
Deine Erika

Last Cup Of Coffee hat gesagt…

these are all wonderful!

Suzanne McClendon hat gesagt…

I enjoyed the video. What a fun idea!

Your pink owl is too cute. Pink is one of my favorite colors, too. :)

Have a great week!

Paper rainbow hat gesagt…

Put me down for mix it monthly Connie! It is exactly what I love doing, the two pieces are so different so it is a lovely challenge to get my brain going! Your little Owls are divine, I too love Owls, they are such sweet little birds. :)

Jackie hat gesagt…

So many wonderful pieces, Conny. Your white butterfly looks so good and I love your ATCs - fab colours and texture.

sheila 77 hat gesagt…

Your video is so interesting and inspiring and I love the music too. What a fantastic result from the initial picture. Lovely pink owl and amazing ATCs, that looks like an interesting technique. It's another wonderful post, Conny, thank-you.

Mary C. Nasser hat gesagt…

Love your Picasso meeting vintage and the intensity of your colors!!
♥♥♥
Happy PPF!!
Mary
Mixed-Media Map Art

Christine hat gesagt…

enjoyed your work this week, love your vintage take on Picasso!

WrightStuff hat gesagt…

What a great idea for a challenge! Love what you did :)

Faye hat gesagt…

What a fine post! I loved your introduction to the new challenge - your example you did. Also, the pieces for vintage-ish or whatever! They have such gorgeous faces, wonderful textures, and sheen!

Claudia Sp. hat gesagt…

Deine Challenge ist eine richtige Herausforderung,ein tolles Thema!
Die Eule ist große Klasse, besonders die Augen haben es mir angetan!
ATC Tausch ist doch schön, wenn die Post kommt und man erhält richtig kleinen Kunstwerke, deine sind wunderschön!
Liebe Grüße
Claudia

JoyCorcoran hat gesagt…

I love that -- Vin-casso! She is very intriguing and colorful. You did a wonderful job. I am over challenged right now, but I'm so glad you are sparking ideas for everyone. Your range here is so amazing -- I love all the different styles you use. And I dearly love the sweet owl.

Linda hat gesagt…

Love your beautiful sample for your new challenge. Your vintage ATCS are fabulous and I love your pink owl!! Lots of creativity flowing here. Happy PPF!

sharon hat gesagt…

Love all your work and that video was inspiring. Think I will join in, Picasso is one of my favourite artists and I love vintage! Oh and I love your atcs and that pink owl is gorgeous.

La Abela hat gesagt…

These women appearing on the rough texture are spectacular. saludos

Tammie Lee hat gesagt…

wow, wonderful to see all of your gorgeous pieces!

Magic Love Crow hat gesagt…

I love your ATC'S Conny!! They are stunning! Your art is fantastic! Love your bright owl ;o) Let me think about the challenge! I will let you know ;o) It does sound like fun ;o) Big Hugs ;o)

Joan of LLD and ART is A Rhapsody Treasure hat gesagt…

Hello Conny,

Just wanted to stop by and tell you how much I enjoy your blog. Your artwork is beautiful and I truly enjoy watching your videos. I love your Vintage mixed with Picasso! I am your newest follower. If you would like to stop by my blog to say hello and follow me back, that would be wonderful.

Have a Great Weekend.
Joan

denthe hat gesagt…

That owl is so cute, and I love your ATC's! That texture fits so well with the images.

Arnoldo L. Romero, MLA hat gesagt…

I LOVE the bold colors in your retro looking portrait. Did you link it to Inspiration Avenue to? They're having a retro challenge.

Jeannette hat gesagt…

Hallo conny,

boah,deine creationen sind echt der hammer und gefallen mir alle mega gut.
das mit der challenge ist eine gute idee und wird mich sicher ablenken von den ganzen nervigen gesundheitlichen kram zur zeit,ich mag picasso und werde versuchen mit zu machen,das video dazu schau ich mir später noch an,danke für alles liebe conny.

GLG Jeannette

Dawn hat gesagt…

Your challenge sounds great! I will have a go at your new challenge. Why wouldn't I? lol Love all of these works I have already commented on your stunning ATC's (Can't believe you haven't done these before!)

I adore you Owl I am a bit mad on owls as well, isn't every one at the moment? lol Thank you again for playing along with Journal Journey's Dxx

Giggles hat gesagt…

Lots of really yummy work here this week...and a wonderful challenge too!! Love the texture.. good job!

Hugs Giggles

Lorraine hat gesagt…

great painting..happy ppf

I am going to enjoy the sun before the rain comes back and have a think about what I can do for your challenge.

Ritu Dua hat gesagt…

Your Picasso meets vintage idea is simply superb...absolutely love your work !

Sandy hat gesagt…

Your pink owl is just adorable..
Sandy :)

missy k hat gesagt…

I love everything, especially the owl he is just SO sweet.

I think you have very good English!!!

I LOVE LOVE LOVE my painting by you so much... I have framed it and it looks beautiful!

Karen x

ps Looking forward to the challenge :)

Aga Gasiniak hat gesagt…

Lovely and so colorful and positive creations. Well done. Wishing you a beautiful and creative week

zana hat gesagt…

Beautiful work those atcs are stunning, the challenge sounds interesting.

Ilona Heimböckel hat gesagt…

Hallo Conny!

Ich springe ein wenig in den "posts" herum, muss unbedingt noch einmal deine wunderschönen Karten loben :-) Manchmal nehme ich mir vor wiederzukehren um die Kunst wiederholt zu bewundern und zu kommentieren. Heute habe ich überhaupt keine Zeit, brauche aber unbedingt den Ausgleich zum schreiben und lesen. ;-) Und da bin ich wieder! Deine neue Challenge hat es mir wirklich angetan und ich bin gespannt, was nächstes mal dran ist!

Liebe Grüsse
Ilona

~*~Patty S hat gesagt…

How exciting to start a new challenge blog dear Conny!
and such an interesting combo of vintage and Picasso!
There are some lucky people out there that will be receiving your lovely ATCs!
oxo

Leovi hat gesagt…

Yes, I really like the textures and colors in these beautiful portraits!

Ayala Art hat gesagt…

Beautiful post. I love the butterfly lady, the owls, the other work with texture... beautiful!
PS I think you should not allow "anonymous" posters, because I see they spammed you :(

Sichtwiese hat gesagt…

Liebe Conny,
bin vollkommen fasziniert von jedem deiner Bilder, absolut genial sind sie! Wünsche dir viel Erfolg bei deiner neuen Challenge, freu mich schon drauf sie bestaunen zu dürfen.
Herzliche Grüsse, Sichtwiese

Caro´s kreative Welt hat gesagt…

Boahhhhh, was für supertolle Werke wieder. Bin immer ganz begeistert.

Viel Erfolg mit deiner neuen Challenge. Mal sehen, vielleicht kriege ich ja auch mal was hin.

Ich wünsche dir eine schönes Wochenende.
LG Carola