background

Freitag, 9. August 2013

Little Angel and Mom´s beautiful Necklace








"Little Angel"


***********************






Because it is August (where has the time flies?)
there is a new challenge

this cute necklace from my mom is involved :)

some nice colors and beautiful flowers...

I created a blooming poppiefield because I always see the sun when look at it :)






*********************


Then I have made a little wooden canvas inspired by 
Leona Marker 
who has made a video how she made a flowerpainting /collaging


I made it while watching the video

 

but because I use the necklace again I will link it to Mix It Monthly
after edit the colors a bit with photoshop (please do not tell anyone ;)


and what should I say, when I see sunflowers, it always make me
totally happy, 
because I know I am in the middle of my favorite season :)

link it to 
"What Summer means to you"


and here is the original one



So please, if you are think about buy one of my pieces go to my gallery here
I can ship only till the middle of the next week :)


***************


sweet little sister ask me to paint her an abstract painting
heres my first try


with tons of texture 


and shapes

do I see quadrats?
Yes of course it is for the
Challenge this month


on a looong canvas


hopefully she like it ;)





Für die nächsten zweieinhalb Monate werde ich unterwegs sein mehr oder weniger Jippphiie :D
und weil ich dementsprechend keinen so guten Zugang zum Internet habe,
werde ich nicht so wie gewohnt posten können
ich möchte meine Werke in dieser Zeit mehr auf Facebook teilen, so wenn Du nichts verpassen willst, 
sende mir eine Freundschaftsanfrage

ABER
Meine Challenge
Mix It Monthly
wird wie gewohnt weiterlaufen
und weil schon wieder August ist (mein Gott, wo ist nur die Zeit so schnell hin?)
gibt es eine neue Herausforderung:
diese wunderschöne Kette (anhänger) von meiner Mutter ist involiert ,
eine schöne Farben und Blumen...
und weil mich der Anhänger immer an die Sonne erinnert, wenn ich ihn anschaue
habe ich dieses blühende Mohnfeld gemalt
Mohnblumen sind für mich der Inbegriff von Sommer, und immer wenn ich die ersten blühen sehe, kriege ich das Grinsen nicht mehr aus dem Gesicht :D
darum linke ich zu "Was bedeutet Sommer für Dich" bei Journal Journeys

Dann habe ich noch einen kleinen Holz-Keilrahmen gewerkelt,
inspiriert von dem Video der lieben Leona Marker auf You Tube
und weil ich den Kettenanhänger benutzt habe, möchte ich es natürlich zu MIM linken,
dazu habe ich allerdings die Farben noch ein wenig verändert mit Photoshop (sssssscht nicht weitersagen ;)

Wenn Du Dich mit dem Gedanken trägst, eines meiner Werke zu kaufen, besuch meine Gallerie,
ich kann noch versenden bis  Mitte nächste Woche

Meine kleine Schwester gab mir den Auftrag ein abstraktes Bild zu malen
hier ist mein erster Versuch
mit viel Textur und Formen
auf einem laaaaangen Keilrahmen
hoffe es gefällt ihr ;)


Please feel free to visit the blogs I also share my paintings this week













Kommentare:

~*~Patty S hat gesagt…

What a nice long holiday you have planned...
Enjoy ♥ Enjoy Liebe Conny!

Your artwork always delights me...I am looking forward to catching up with your videos (SO nice of you to share your passion!)

AND
I look forward also to finding you on FB
oxoxo

Valerie-Jael hat gesagt…

Schöne Werke Hast Du wieder kreiert! Viel Spaß in Deinem Urlaub! Valerie

Barbara B. hat gesagt…

Oh ja, das ist wunderschön geworden!
Einen schönen Urlaub wünsche ich Dir!
LG Barbara

Arnoldo L. Romero, MLA hat gesagt…

Have a safe and fun filled trip. I love your mother's brooch and the inspirational piece that came from it. Blessings!

Kim hat gesagt…

I adore your Little Angel!! Have a wonderful journey. xo

Pedro Luis López Pérez (PL.LP) hat gesagt…

I liked all the compositions, especially the collar and sunflowers with the rabbit.
Happy Holidays!
Hugs and kisses.

janice smith hat gesagt…

Beautiful work! I love your abstract, especially. Hae a wonderful holiday! Happy PPF! xo, janice

bellefrogworks hat gesagt…

Have a safe and glorious trip. I love that angel - actually all your work! I will definitely friend you to keep up with you during your trip

Jeannette hat gesagt…

Hi conny,

Was für geniale creationen du wieder gemacht hast,besonders gefällt mir der süsse Engel,er schaut so unschuldig und süss,aber auch deine andren werke sind klasse.
die Brosche deiner mutter ist wirklich schön,ich versuche auch etwas damit zu machen,wünsche dir noch einen wunderschönen urlaub,bald fahre ich auch in den urlaub,freu mich schon sehr drauf.


GLG Jeannette

maria hat gesagt…

Sounds like a fun weekend. Hope you have a wonderful time. Love all your work. Thanks for sharing them on OYGIF.

Hope to see you again next Friday.

Willy hat gesagt…

Beautiful, you are so all round!! I love your Bunny painting...it is so cute!!

LonettA hat gesagt…

Wunderschöne Werke! Der kleine Engel gefällt mir ganz besonders!! Genieße deinen Urlaub!!

Claudia Sp. hat gesagt…

Wieder alles wunderschöne Werke! Ich muss zugeben seit ich deinen Hasen gesehen habe kriege ich das Grinsen nicht mehr aus dem Gesicht :) Eine schöne Reisezeit mit vielen Inspirationen wünsche ich dir.
Liebe Grüße
Claudia

artwolf2009 hat gesagt…

ich wünsche Dir eine tolle Zeit und dass Dir viele Sachen über den Weg laufen, die Dich inspirieren

froebelsternchen Susi hat gesagt…

Wieder eine glücklichmachender Wochenendpost Conny!
Das Hasenbild ist so super..( werd mir das Video nachher gleich reinziehen...danke!) und ich dachte dass das Karomuster in dem Bild schon allein für die Quadrate der Art Journal Challenge hergehalten hätte...
aber dann legst Du noch so nebenbei eine geniale Abstraktion in Mixed Media nach!

Du bist spitze!
Lieben Dank für´s Mitmachen bei AJJ und

genieße einen langen schönen Urlaub Conny!!!

sei lieb gegrüßt von

Susi

lorik hat gesagt…

As always, a pleasure to visit and see your art:)

Thank you for sharing on Mandarin Orange Monday. Sorry I am so late...no internet connection all week :(

denthe hat gesagt…

2,5 months on the road ...! Wow, you are lucky .... Your little angel has such a sweet face, and I love that long abstract canvas. I'm sure your sister will too! Have a lovely holiday!

Uuna hat gesagt…

I like Your abstract painting very much :-)
Have a very very nice holiday!

Corrine at sparkledaysstudio.com hat gesagt…

Enjoy your holidays, lovely sweet angel....I will watch for you on facebook. xox

Magic Love Crow hat gesagt…

Where to start? So many amazing pieces of art! Your little angel is adorable! I love her! Your poppies and bunny rocks! Everything is wonderful! Have a terrific time away! Sending hugs ;o) I am sorry, I'm not on facebbook! Take Care my friend ;o)

Bev hat gesagt…

Well everyone loves Little Angel and so do I lol have a lovely holiday dear Conny..
Hugz bev

Christine hat gesagt…

Nice work on the abstract!

Suzanne McClendon hat gesagt…

Hi Conny!

I especially enjoyed your poppy field and your bunny picture. You have such a talent with combining colors. Just beautiful!

Sichtwiese hat gesagt…

Liebe Conny,
wundervolle Bilder hast du gezaubert, einfach himmlisch.
Wünsche dir eine wunderschöne und inspirierende Reisezeit.
Herzliche Grüsse, Sichtwiese

Anne Manda hat gesagt…

Beautiful pieces, love that flower field! Have a great holiday! <3

Giggles hat gesagt…

Gorgeous colorful work....I love the angel and your sisters abstract is delightful...love all your work!! Have a wonderful journey and I shall join your facebook!! You will be missed here!!

Hugs Giggles

Kristin hat gesagt…

JUST gorgeous!!! Have a wonderful time and safe travels :) xoxo

Ayala Art hat gesagt…

Have tons of fun in your trip! I enjoyed your post so much, beautiful pieces, and I know she will like your abstract!
hey, I love sunflowers too! :oD

johanna hat gesagt…

ich liiiiiebe mohnblumen (erinnern mich an die ersten dates mit meinem mann vor 35 jahren!;)) - so ein schönes bild!! auch das mit den geometrischen formen find ich klasse!
liebe conny, hab einen schönen sommer/herbst, mit vieeel freude und erholung! bin nicht bei facebook, aber sicher werde ich auch so mal wieder was von dir sehen! schöne zeit!!

www.dorissdaughter.com hat gesagt…

Beautiful work. I love the abstract and I am sure your sister will too. Hope you have a great journey:)

Ilona Heimböckel hat gesagt…

Wow, 2 1/2 Monate!!! ;-)

Nett von deiner Schwester, sich ein Kunstwerk von dir zu wünschen! Und nett von dir, dass du für sie gezaubert hast!

Schöne Ferien, vielleicht schaffe ich ja noch einen Beitrag zu deiner Challenge.

Herzliche Grüsse
Ilona xx

sheila 77 hat gesagt…

What a treat it always is to see your so-happy paintings. I especially like your abstract "Squares" painting and of course I love your bunny with the sunflowers.
Have a happy holiday!

Nancy B hat gesagt…

Lovely art! I especially enjoyed seeing the video with your creative process.

Karla B aka Lady Skyclad hat gesagt…

Precious work, my friend.You art is pure magic!Hugs from Brazil!

pimbolie hat gesagt…

hello liebe sister c., das Bild sieht ja schon mal sehr gut aus, mit dem grün darin muss ich mich noch anfreunden ;-) euch beiden einen gaanz tollen Urlaub!!!! Schmatzerlis

pimbolie hat gesagt…

hello liebe sister c., das Bild sieht ja schon mal sehr gut aus, mit dem grün darin muss ich mich noch anfreunden ;-) euch beiden einen gaanz tollen Urlaub!!!! Schmatzerlis

Silvia(Barnie) hat gesagt…

Deine Werke sind mal wieder traumhaft schön, so herrlich vielfältig und es gibt so viel zu entdecken.

stefanie stark hat gesagt…

Boah warst Du fleißig! Und so tolle Kunstwerke sind da wieder entstanden! Ich habe ab übermorgen auch endlich, endlich Urlaub und ein bißchen mehr zeit für all diese schöne Sachen und ich glaube Dein lustiges mix-it-monthly täte mich schon einmal reizen :) Ich wünsche gute Reise und viele, schöne Erlebnisse! LG Stefanie

Lisa Isabella Russo hat gesagt…

Beautiful artworks! I love your angel. I hope you have a wonderful trip!

lorik hat gesagt…

More beautiful art:) Have a wonderful holiday and thanks for sharing again on Mandarin Orange Monday:))

Dawn hat gesagt…

Conny! What amazing work I love ALL these pieces LOTS I have played with your challenge this month and really enjoyed it. I just have to photograph it!

The squares on the long canvas are equally beautiful with their texture & colour.

I adore sunflowers as well, they are in my bedroom at the moment making me smile :) Your page is lovely and truly beautiful thank you for joining Journal Journey's Dxx

Jackie hat gesagt…

Wonderful pieces, Conny - I particularly like the poppy field.
Hope you are enjoying your break. Jx

Monique hat gesagt…

I had a deja vu moment just now, I thought I commented on your artworks already, but now find, somehow I didn't. Anyway, I love them, they are all beautiful. I downloaded the picture of the necklace and will try do do something with it, but I don't think I will make it for this month. I like the circle shape though, so I might use it for something els, I hope that's alright.
xx Monique