background

Sonntag, 17. November 2013

What Horses Dream About


I have to admit, that the acutally theme of 



challenged me ;) , but here is my next piece




I called it "What Horses Dream About"


"What Horses Dream About"







 





And to show something again of what I did in the GUT ART Class look here

I did this in my art journal and I have so much fun
to create her this little dollhouse ;)



today she wanna take a walk with the sweet dog from the forest ;)



but she thougt all the time about the hole in the wall and how to fix it




but in the end she let go of unimportant things


and its on her way to the door

"Doll-House"
Done it with Mix It Monthly in mind too :)



I have overworked this little owl, because I don´t like the blue so much


so here she is in her new beauty

"Pretty In Pink"



and another owl, she puts on her best dress and glasses, but isn´t quite sure which one to wear,
orange


or yellow


 but in the end she choose yellow and is now ready for the party ;) 

"Sequin-Girl"



Das aktuelle Thema bei MIM fordert mich selbst richtig heraus diesmal, so hier ist es

Ich nenne es „Wovon Pferde träumen“ und habe es natürlich gleich  in meinem neu eröffnetenEtsy Shop eingestellt

Und um Euch noch Etwas von meinem Gut Art Workshop zu zeigen
hier ein paar Bilder aus meinem Journal
das war ein Spass, ihr diese kleine "Puppenstube" zu bauen ;)
heute will sie einen Ausflug machen mit dem Hund vom Förster, aber ihre Gedanken kreisen ständig nur um das Loch in der Wand und wie sie es reparieren will, doch am Ende kann sie doch von den unwichtigen Dingen lassen und macht sich auf den Weg ;)

Ich habe diese kleine Eule nochmal überarbeitet, weil ich das Blau nicht so mochte…so hier ist sie in ihrer neuen Schönheit

„Rosa Schönheit“

Sie fliegt direkt in meinen Shop

und noch eine Eule, sie zieht ihr bestes Kleid und Brille an, aber ist sich noch nicht einig welche sie tragen will, die orange oder die gelbe,

aber am Ende wird es doch die gelbe Brille und nun ist sie bereit für die Party 




link to

Paint Party Friday
Mandarin Orange Monday
Orange You Glad its Friday

Have a wonderful week
xox Conny



Kommentare:

Jane Blogs hat gesagt…

I love "What Horses Dream About"!!
Those textures are yummy, and the girl has such a sweet face :)
HPPF!

johanna hat gesagt…

dein pferdetraum gefällt mir wahnsinnig gut!
so schön, deine dollhouse geschichte!!
wünsch dir noch einen schönen sonntag:)

Olivier Violin hat gesagt…

Chère Conny,
Vos peintures sont toujours si belles et inspirées...
Bravo et bon dimanche.
Bisous ♥

Valerie-Jael hat gesagt…

Wow, Du warst sehr tüchtig, and hast so viel Schönes keiert! LG, Valerie

froebelsternchen Susi hat gesagt…

ich bin geplättet! das neue Bild ganz oben mit den Mix it Monthly Farben und Thema ist schon mal ein TRAUM und dann bin ich begeistert von Deiner kleinen Süßen ... sie ging mit dem Hund im Wald... das bin ja ich ..wenn meine zwei Hunde mich hinter sich herziehen...lol! Und Deien Eulen sind einfach nur FANTASTISCH.. ach meno ich freu mich schon auf den Unterricht bei Dir!

Ich liebe Deine Bilder!
schönes Wochenende...
mit dem neuen Thema komm ich diesmal nicht recht weiter bei MIM.. ich hab schon zwei Versuche komplett verhauen...
ärgerlich...
aber ich gebe nicht auf....

ein wenig Zeit ist GsD noch....

Giggles hat gesagt…

Conny I love your art. Your gut art is gorgeous! I really love that you shared an overworked owl, and then a freestyle one...I have trouble overworking things.This was a great lesson for me! I like both owls a lot...but I love love love the freestyle one...I love the uniqueness and how your style shines through! Thanks for sharing!

Hugs Giggles

artwolf2009 hat gesagt…

Habe mir gerade Deinen Shop angeschaut, wünsche Dir ganz viele Verkäufe, was bei dem Angebot nicht schwer sein dürfte. Ich wußte gar nicht, dass wir hier auch auf etsy verkaufen können, dachte, da muss man auf Dawanda ausweichen

missy k hat gesagt…

What a wonderful post.... I especially love the little girl in her house with the dog :)

Karen x

Corrine at sparkledaysstudio.com hat gesagt…

You always manage to accomplish so much! I love that little girl and her dog. So charming. And your horses dreaming of angels....I think my neighbor's dream of oats! xox

Linda hat gesagt…

really fabulous projects Conny- love "What Horses Dream About"!

LonettA hat gesagt…

So wunderschöne Arbeiten! Das erste ist traumhaft!!! Aber auch die anderen sind einfach großartig!

Aga Gasiniak hat gesagt…

Beautiful and sweet creations. Thank you for sharing and good luck at Etsy!

http://agagasiniak.blogspot.co.uk/

CS-CreativArt hat gesagt…

Wieder lauter super Bilder! Das Mädchen mit dem Hund ist genial und die Eulen genauso, wie auch das erste Bild! Alle sind super!!
Gratuliere dir zum Shop und wünsche dir viel Erfolg damit.
Liebe Grüße
Claudia

HansHB hat gesagt…

A beautiful post for MOM. Well done!

Netty hat gesagt…

All beautiful work Pia, enjoying every one of them. Happy PPF, Annette x

Dragonstar hat gesagt…

Very attractive black and white picture.

Tammie Lee hat gesagt…

hello,

i find your top painting to be a mix of fun, interesting and wonderful.

So enjoyed seeing all the pieces you have been creating.

lorik hat gesagt…

I most definitely would say the orange glasses! A great series..so imaginative! Thanks for sharing on Mandarin Orange Monday:)

travelwithintent.com hat gesagt…

You've been busy. I particularly like the dolls house and the orange owl.Happy Orange Monday!

Karin hat gesagt…

wow these creations look gorgeous!
Have a great week!
Groetjes Karin

denthe hat gesagt…

Your owls are so cute, and I love that little painting for Mix it Monthly. Congrats on opening your Etsyshop! Exciting!

Jeannette hat gesagt…

Awwww conny,dein Pferdchentraum ist sowas von wunderschööön,und die Geschichte des förster Mädels its ganz bezauerbernd,auch die süssen Eulen sind Suuperschööön.
ich wünsche dir viel erfolg mit deinem Shop,aber das dürfte kein Problem sein,bei diesen wundervollen Bildern.

GLG Jeannette

SLScheibe hat gesagt…

What beautiful artwork! I love the little girl with horses and the owls. They're so whimsical and cute. And such an awesome style :)

sheila 77 hat gesagt…

All fabulous and interesting artwork. I do like the little horses with the angel girl, and I love what you have made with the girl and her dollhouse and I did like reading all the steps, although I am not sure about the sweet dog with his big teeth. I liked her frock and the picture she put on the wall. Of course it is very hard for an owl to choose the right colour of glasses, hope he/she had a good party and a good sleep afterwards. Nice crown, little owl!

Lmkazmierczak hat gesagt…

Visiting from Mandarin Monday...Love your results...I favor your 'sequin girl'♫♪ Have a wonder filled day! http://lauriekazmierczak.com/sunscape/

Magic Love Crow hat gesagt…

Your art always makes me smile!! Congrats on your Etsy shop ;o) I have went over and put you in my favs and hearted some of your items! All the best ;o) Big Hugs o)

Nancy B hat gesagt…

You always have such fun art! I have two horses and I think that is their angel watching over them.
I love the story behind your doll house and your sweet owl too!

Jackie hat gesagt…

Your art work always makes me smile - Conny. I love the colours you use and the figures you draw, and not least the stories you tell through it. Wonderful. Jx