background

Freitag, 28. Juni 2013

Höre auf Deine Träume - Fernweh - Postale

Here I did a little painting
a bit inspired by the wonderful Summer of Color
and their color-combination  
"Lime Green and Purple"


I know the lime green turns out to be a seagreen, but anyways that was  fun


because it feels so cosy I wanna share to wonderful
and the theme "HOME"


look at those eyeshadows


and her cute wisperer






"Listen To Your Dreams"






Dieses Gemälde ist von der Farbkombination
von Summer of Color inspiriert - Lime Green und Purple -
am Ende war das Lime Grün doch ein Meeresgrün, doch Spass hat es allemal gemacht
Weil es sich so gemütlich anlässt, widme ich es auch wieder Art Jounal Journey und ihrem Thema "Zuhause"
Schaut Euch diesen Lidschatten an und Ihren kleinen Zuflüsterer...."Höre auf Deine Träume"



This one is painted for


my sweet sister, who loves beeing on the North Sea


looking  the ships floating by

and watch the old sailors sittin around, can´t wait to go on board again



"Wanderlust"


Dieses habe ich für meine liebe Schwester gemalt,
die es so sehr liebt, an der Nordsee zu sein,
und dort die Schiffe zu beobachten, wie sie vorbeiziehen...
und die alten Seemänner, wie sie herumsitzen und am liebsten sofort wieder an Bord zu gehen.




happy Friday to you
and a wonderful week
♥♥♥

Please feel free to visit the blogs I share my paintings this week


Art Journal Journey
Paint Party Friday
Summer of Color
and
Mandarin Orange Monday




Freitag, 21. Juni 2013

Spieglein an der Wand

Here I did a little painting in my art journal again  for Mix It Monthly


read more here

I would be thrilled, if you come and join the fun :)



and because it is Summer of Color


the colors Orange & Hot Pink fits to week 2


"Jaqueline"

Ich habe wieder ein  Picasso inspiriertes  Gemälde für Euch… ich hatte mal wieder Lust im kleinen Moleskine zu malen und hier ist sie, Jaqueline in den Farben des Sommers Week 2 Orange & Hot Pink






I will show this WIP for Jorunal Journeys and the theme "Numbers"


 and in on this WIP I use selfmade stamps


because Community Thrive called out for it in their challenge




Ich möchte dieses WIP nochmal zeigen, weil ich es für Journal Journeys gemalt habe, in welchem diesen Monat das Thema "Nummern" ist...
und weil es auf Community Thrive auch noch eine Challenge gab, nämlich die der selbstgemachten Stempel, da hab ich einfach drauflosgeschnitzt...





Oh and here is a funny piece I made


for the beauty


"inner and outer"


look in this beautiful mirror 


"Mirror Mirror On The Wall"

Oh und hier habe ich ein ganz lustiges Bild gemalt... für die Schönheit innen und aussen...schaut Euch diesen wunderschönen Spiegel an... 


wish you have an artsy friday
and beware of the inner beauty :) 
♥♥♥

Please feel free to visit the blogs I share my paintings this week


Community Thrive 
Journal Journeys
Paint Party Friday
Summer of Color
Mandarin Orange Monday
and of course
Mix It Monthly



Samstag, 15. Juni 2013

Lass Deine Schmetterlinge frei

I painted another Picasso inspired piece for


read more here

I would be thrilled, if you come and join the fun :)



Free your butterflies


and buy some crazy hats ;)


"Let my butterflies free"

Ich habe wieder ein  Picasso inspiriertes  Gemälde für Euch… befreie Deine Schmetterlinge und kaufe ein paar verrückte Hüte ;)  


If you could see me, I can´t get the grin out of my face and dance the happy dance here in my studio...
in todays mail I got a package from 


because I was the winner of the Art Challenge in March
I am totally thrilled, what comes along...

I am so touched and shout a big THANKS out to Mystele and Heather ♥♥♥ hugs and kisses!

so many yummy goodies to play with
take a look



I hope you come to visit the Community Thrive  and come and play there too :)
there will be a word and /or a tool and/or a video to be inspired!

Wenn Ihr mich sehen könntet, ich bekomme das Grinsen nicht mehr aus dem Gesicht und tanze vor lauter Freude hier in meinem Studio...
denn in der Post hatte ich heute ein Päckchen von Community Thrive, weil ich der Gewinner vom März war..
ich bin total überwältigt, was ich alles in dem Päckchen Schönes gefunden habe...
Ein grosses und herzliches DANKESCHÖN an Mystele und Heather...seid herzlich umarmt und geküsst!
Ich hoffe, Ihr schaut mal vorbei und spielt mit bei den Art Challenges
es gibt immer ein Wort, oder / und ein Tool oder / und ein Video zur Inspiration
ich liebe es!





On this canvas I painted the last strokes and call it done


Its a little mermaid


floating in the sea with her friends


and enjoy the first sunbeam 


"Sun Gazing"

 Auf diesen Canvas malte ich die letzten Striche und nenne  es nun vollendet. Es ist eine kleine Meerjungfrau…sie schwimmt im Meer mit ihren Freunden…und geniesst die ersten Sonnenstrahlen…    









with the word "SERENITY" in mind I created this lil journal page


it is a challenge from Community Thrive


and I hope you like it as I do


Mit den Worten  "Ruhige Gelassenheit" im Kopf habe ich diese Journal Seite gemalt….die Idee kam von Community Thrive und ich hoffe, sie gefällt Euch ebensosehr  so wie mir…



and last but not least
my piece for Summer of Color  week one
its only a WIP but I will show it anyways




und zu guter Letzt will ich Euch noch meinen unfertigen Canvas zeigen
für Summer of Color Week one




hope you have an artsy friday
and a happy week 
♥♥♥

Please feel free to visit the blogs I share my paintings this week


Community Thrive 
Paint Party Friday
Summer of Color
Mandarin Orange Monday
and of course
Mix It Monthly



Freitag, 7. Juni 2013

Mit Kurzhaarschnitt im Wiener Cafe zuhause fühlen

A sketch with charcoal on a background  sprayed through some stencils 

Hier ein Sketch mit Kohle über einem gesprayten Hintergrund



in my art journal


I call her 

Er heisst "Haarschnitt"

"Hair-Cut"






Time flies and so it is another month another challenge 



by lovely Susi and her

the theme is "HOME 


so I made a "20 minute painting / collage   "


"Home Inside"





and of course I create a new piece for my  Challenge

Narürlich habe ich auch wieder ein Bild kreiert für meine  Challenge




this time I press some colors onto my palette

diesmal habe ich einfach ein bischen Farbe auf die Pallette gedrückt und 




the vintagegirl was my inspiration.....I have painted Jaqueline au costume de turcs hands, but they bother me, so I paint over them in the end....and so there is not much Mister P influence left, !

das vintage Girl stand Model...erst gab es auch noch die Hände von Jaqueline au costume de turc, aber die haben mich dann doch etwas genervt, so wurden die kurzerhand übermalt..aber am Ende ist  nicht mehr so viel Picasso-Einfluss zu sehen...






 maybe her eye and the pattern in her hat...it was fun anyways and now she looks like a lady sitting in a cafe at vienna, drink a hot chocolate with some friends

naja, vielleicht ein bischen das Auge und die Muster auf ihrem Hut, egal es hat Spass gemacht und für mich sieht sie aus, als sässe sie grad in einem wiener Cafe und tränke eine heisse Schokolade mit ihren Freundinnen


"same again, please"
 "nochmal dasselbe, bitte"

wish you an artsy friday
and a sunny week 
♥♥♥

Please feel free to visit the blogs I share my paintings this week


Art Journal Journey
Paint Party Friday
Mandarin Orange Monday
and of course
Mix It Monthly