background

Donnerstag, 16. Januar 2014

Moonstruck, Odd Hats And Some Flowers

Sweet Kitty emerged while playing in my art journal


by using my prints of my paintings and scrapbookpapers I play along with the colors from Mix It Monthly


the theme is odd hats and I gave her the best I can find in my stash 


They both love to be out while big old moon is shining


Because the page came out of my journal she has a painted back. I made those flowers a few years ago...




"Moonstruck"





and here you can see the other side of the yournal page 


and what I did with it:

Cathy Bluteau ´s Lesson on Soulfood inspires us to use our scraps to build a cake...
so here is mine...seems it becomes a big beanie...
no wonder looking at the season;)








And here is another one of my little wooden canvases


that I made in the folk art style


I found these beautiful flowers and put them in the best bowl 
I have on hand ;)


So here they are


"Flowers Are The Smile Of The Earth"



and if you like you can get a sneak peak onto my easel 




Dieser süsse Wohnzimmertiger erschien, während ich in meinem Kunsttagebuch spielte....ich nahm Drucke meiner Gemälde und Scrapbookpapiere und spielte mit den Farben von MIM.
das Thema ist verrückte Hüte und ich gab ihr den besten, den ich finden konnte...
Sie beide lieben es draussen zu sein, wenn der gute alte Mond scheint
Auf der Rückseite gibt es ein süsses Blumengemälde
"Mondsüchtig"

und könnt Ihr sehen, was aus der anderen Seite geworden ist:
Cathy Bluteaus workshop inspirierte uns, einen Kuchen aus Scrapbookpapieren zu basteln...
sieht so aus, als ob mein Kuchen dann wohl doch eine Mütze geworden ist...bei der Jahreszeit ja kein Wunder ;)

und hier ist wieder mal eines meiner kleinen Holzquader wieder im Volkskunst-Stil
es gibt diese wunderschönen Blumen und ich hab sie in die beste vase, die ich zur Hand hatte ;)
So hier sind sie
"Blumen Sind Das Lächeln Der Erde"

wenn Ihr wollt, könnt ich noch einen Blick auf meine Staffelei werfen..


Link  to

Mix It Monthly
Paint Party Friday
Mandarin Orange Monday
Orange You Glad its Friday

Wish you a wonderful week and
hope you found time to play in your art journals too
xox Conny


Kommentare:

missy k hat gesagt…

Oh Conny!

Lovely lovely lovely!

You do make me smile :)

As usual I LOVE everything... especially your lady with the cake!

and the tease of your work on the easel!

Karen x

sheila 77 hat gesagt…

Another painting appearing by your magical powers, it's so amazing, I just love your speed videos. Love the lady with her astonishing hat, pink hair, pretty necklace and great eyes. Yes, orange cat, I like you too.
That's the best beanie ever, I definitely want one.
And what is the painting on the easel going to turn into?
It's another superb artistic blogpost, Conny.

Janet Ghio hat gesagt…

I always love seeing your art! So colorful and whimsical!

Magic Love Crow hat gesagt…

I sincerely love your art!! Beautiful, bright and happy ;o) Big Hugs ;o)

Gina hat gesagt…

Stunning roses! I used to have a rose bush called "oranges and lemons" that looked just like these :D XXX

Valerie-Jael hat gesagt…

Tolle Werke wieder, mir gefallen alles was du gemacht hat - die Katze und das Frauchen sehen einander so ähnlich aus, einfach toll! LG, Valerie

Corrine at sparkledaysstudio.com hat gesagt…

She has some amazing hair to go with that slouchy hat. Sweet peek at the easel. xox

Netty hat gesagt…

Loving your fabulous artwork.
Happy PPF, Annette x

http://nettysartadventures.blogspot.co.uk/

Giggles hat gesagt…

I just love love love your style!! Thanks for sharing your process!! I love all your characters!! They are so much fun!

Hugs Giggles

Nancy B hat gesagt…

I love seeing your art, Conny! I especially love seeing your process. It was funny because one of my cats just had to be in my lap to see sweet kitty come alive and when that was over she jumped down. All of your art is lovely!

bella lullo hat gesagt…

Bellissime pagine!!

SLScheibe hat gesagt…

So much wonderful art to see! Gorgeous colours and beautiful pieces! You're always very inspiring :)

myra anderson hat gesagt…

everything is so so beautiful!

Giggles hat gesagt…

I'm back to mention your link on Paint party friday isn't working...you may want to reenter it!!

Have a great weekend!
Hugs Giggles

Faye hat gesagt…

Beautiful pink colors, Conny. And I love the red flowers painting too.

Paper Creations by Shirley hat gesagt…

Beautiful Journal pages again. I really like the lady with her kitty a lot and the pink spiky flowers. I have tried many times but cannot make it work to join your blog. Have a great weekend, Shirleyx

Ophelia hat gesagt…

So amazing!!! I truly love your work...just so awesome!

Cindy D. hat gesagt…

Holy cow, so much to look at in one post! Love the bright colors and patterns!

Tammie Lee hat gesagt…

your art is so charming
and full of life's spirit
such a joy to see!

Cozycomfycouch hat gesagt…

so much life and beauty here! Lovely and inspirational!!

Jeannette hat gesagt…

hallo conny,

deine Hut creationen sind einfach wunderbar,deine Blumen sind auch sooo schöööön,ich finde auch das katze und Mädchen sich sehr ähnlich sehen,das ist der beste beanie den ich je gesehen habe *LOL*
habe auch gerade eine seltsame Hut creation creiert,muss ich nur noch einstellen.
das video ist ja wieder exrta klasse,die Musik ist so wunderbar,und ich schau dir so gern über die schulter.

GLG Jeannette

Alex hat gesagt…

Conny, deine Arbeiten sind wieder ganz bezaubernd. Der Kater und das Mädchen haben etwas märchenhaftes. So faszinierend. Auch die Farben, die du verwendet hast, gefallen mir ausgesprochen gut!

Deine Blumen sind zwar in einem ganz anderen Stil, aber der hat was. Wunderschön!

Dein Kuchenmädchen scheint grade kurz vor einer riesigen Sauerei zu sein, wenn der Kuchen auf den Boden plumpst. Oder kann sie ihn noch vorher retten? Eine spannende Frage!

Und deine Blumen im Folkart-Stil sind auch ganz zauberhaft geworden.

Der Ausblick auf deine Staffelei verspricht wieder ein schönes Bild. Wir dürfen gespannt sein.

Ich wünsche dir ein schönes Wochenende, meine Liebe.

artwolf2009 hat gesagt…

bei so vielen schönen Arbeiten bekomme ich gleich ein schlechtes Gewissen, dass ich momentan so "faul bin"

stefanie stark hat gesagt…

Meine Güte, ist das eine putzige Mietze!!! Deine bunten Kunstwerke sind immer wieder echt entzückend!

Olivier Violin hat gesagt…

Le petit chat est si mignon. ^^
Bravo, Conny.

Linda hat gesagt…

Oh Conny I simply love all your colorful art-it makes me so happy!

LonettA hat gesagt…

So schöne Bilder!! Ganz besonders mag ich dein Bild mir der süßen Tigerkatze! Und wie sich die Blicke vom Mädel und dem Kätzchen gleichen ... einfach nur Traumhaft!!
Und wie interessant die Rückseite mit den Blumen ist... ein ganz anderer Stil!
Es hat mir auch wieder viel Freude gemacht, dir per Video über die Schulter zu schauen! Vielen Dank dafür!
Ich hoffe, ich komme morgen mit meinem "Hut" weiter! Der musste erst einmal 2 Tage in der Ecke liegen, da ich nicht weiter kam.
LG, und ein schönes Wochenende LonettA

Margik hat gesagt…

I love your works with rich colours and texture.
Greetings
Mar

Jackie hat gesagt…

I thought your first journal page was wonderful - loved the cat - and then I saw the second one; just amazing! I love your collage too. Jx

paper yum hat gesagt…

Beautiful as always - I do a lot of printing out and collaging back in, too, it's always inspiring to have something to re-consider like that!

Studio Kaufmann hat gesagt…

Conny! I just adore the lady with the purple hair in Moonstruck and her adorable magical ginger cat. What a wonderful piece. Happy PPF

Ritu Dua hat gesagt…

Oh how lovely !!...these look like friends forever :) The bright colors always make me smile :)

http://beneathmyheartart.blogspot.ae/2014/01/street-night-art.html

Lmkazmierczak hat gesagt…

Lovely subject matter and presentation. I enjoyed looking♪ Thanks for stopping my my blog!

Nicole Beadwright Campanella hat gesagt…

Wonderful, lovely, brilliant. I so enjoy your art.
Nicole/Beadwright

rachel27b hat gesagt…

I need to look at your blog more often...it is so inspiring :-)
Rachel

EVA hat gesagt…

These are gorgeous! All fabulous colours and beautiful.

rose of Walk in the Woods, LLC hat gesagt…

I just love *all* of your creations ~ so playful, vibrant and expressive! The hat is great, as is the cake … and all of it!

Ayala Art hat gesagt…

Oh what a treat for the eye!! I love all those bright colors! ♥!!

Jessica Postema hat gesagt…

So nice to see your page growing in the video you did share. Love your lady. And how you draw her and the cat, wow so good.

Sue Marrazzo hat gesagt…

I love the colors that you used!