background

Samstag, 15. März 2014

Abstracts, A Cow, Dark Colors, A Mermaid And Her Friend As Long With Three Golden Girls

This is a painting I did with Soulfood and the Lesson from Carissa Paige....



Its a paintover and it was so much fun, playing with those dark colors....









Then there is a little cow which come to life in this collage...






                      I really love her and and you too, because it is sold so quick :)



"Muuuuuuuh"






Because I want to paint in series, here is my first attempt....

I start with the background Stephanie Ackerman showed us in her lesson in Soulfood






"Achtung Wind Da Bläst Er"







"Komm Mal Her Du"




"Du Bist Mein Steckenpferd"







I had this gorgeous background and want to play for Art Journal Journey  which is running by Susi Froebelsternchen.
Her theme this month is "Fantasy"
and so it goes...



the background was full of inspiration and so it was easy to find the lil mermaid and her funny friend...I think her imposant hairstyle has reveal her ;)






ah ok and then there are four abstracts I have painted for a swap 


so I wanna show them to you


even if they have to be finished by various artists


They fit perfect to the Mix It Monthly theme this month, even if they didn´t have excact the right colors that we have to use ;)






and again a photo from my easel....

this crazy piece is really bugging me...I have painted her naked body, because I have seen it in the background...but with the red drippage, it looks like blood...and I hate this...so I paint over it..and now she looks like a ghost...
Oh my...where will it takes me ;)...think about to go out and find some clothes for her?!







I know that was so much stuff in one post, but I love to put out all the things so you can comment on the one you love :)

Love to you
Conny





Diese Kunsttagebuchseite habe ich mit Carissa Paige´s Workshop von Soulfood gemalt...
 es hat unglaublich viel Spass gemacht, 
mit diesen dunklen Farben zu spielen...was ich ja normalerweise garnicht so mache


Dann gibt es diese Kuh hier, die zum Leben kam mit dieser Collage hier...
ich liebe sie sehr und habe ihr den Weg zu Etsy gezeigt...


und weil ich mal versuchen wollte, mehr als ein Bild aufeinmal zu machen, hier diese kleine Serie mit einem Hintergrund, den Stephanie Ackerman in ihrem Workshop in SF zeigt.


Dann gab es dieses schönen Hintergrund in meinem Kunsttagebuch und ich wollte eine Seite für Art Jounal Journey machen, eine Challenge die die liebe Susi Froebelsternchen jeden Monat herausgibt
Diesmal galt es, etwas Fantasiereiches zu malen.
der Hintergrund gab viel Spielraum für Inspiration und so war es ein Leichtes, die kleine Meerjungfrau zu finden und ihren lustigen Freund hier (ich glaub ihre imposante Frisur hat sie verraten ;)

ah und dann möchte ich Euch noch diese vier Abstrakte hier zeigen, die ich für einen Swap gemalt habe, trotz dass sie alle noch von einem anderen Künster beendet werden...
Sie passen natürlich zum Thema auf Mix It Monthly...


ja und dann wieder ein Foto von meiner Staffelei....dieses Gemälde bringt mich um den Verstand ;)...ich habe ja ihren Körper gemalt, weil er aus dem Hintergrund so klar zu sehen war...
aber die rote laufende Farbe sieht nun wie Blut aus und ich hasse das, so habe ich drüber gemalt und nun sieht sie aus wie ein Geist...

Oh je, wohin soll das noch führen ;)...vielleicht geh ich mal los und finde ein paar Sachen zum Anziehen für sie?!

Ich weiss das war gaaanz viel Stoff hier auf einmal, aber so kannst Du einfach  das kommentieren, was Dir besonders gefallen hat :)

Alles Liebe
Conny


Kommentare:

johanna hat gesagt…

das mädchen mit dem krug gefällt mir soooo gut... auch die farbenfrohe kuh (wie schon der hirsch letztens)... und schön, wie die verschiedenen blätter durch die collagen durchscheinen... du warst wieder ganz super kreativ! danke fürs zeigen:)
schönes wochenende noch

missy k hat gesagt…

A m a z i n g post! So much to see and love.

Karen x

Jeannette hat gesagt…

Oohh Conny,was für geniale creationen wider,alle ganz zauberhaft,besonders die nackte die sich einen Apfel pflückt hat es mir besonders angetan,das ist sooo ein geniales gemälde geworden,ich bin ganz schwer begeistert.erinnert mich etwas an Eva und ihr Garten eden,ganz fantastisch conny.
ich kann auch kein blut sehen,hätte auch drüber gemalt*g*

GLG Und Knuddel Jeannette

Valerie-Jael hat gesagt…

Lots of wonderful work today, my fave is the girl with the swirly stars! Oops, falsche Sprache, bin heut' müde! Dir ein schönes Wochenende! LG, Valerie

Fuzzie Fingers hat gesagt…

Were do I start? These are all so beautifull

Netty hat gesagt…

All of your works are fab Conny, my favourite is the first one. Annette x

Tammie Lee hat gesagt…

hello!
these are all wonderful to see. each one is a joy. for some reason i have two favorites, the top one is just amazing. The third one too is very touching and lovely.

sweet week to you!

Jackie hat gesagt…

It is always a joy to visit here, Conny, and see your new creations. I particularly like the first and third pieces, but I love your cow too! Jx

denthe hat gesagt…

So many wonderful pieces of art this week! You've been very busy! I LOVE that first painting, she has such a sweet smile. And your bright cow, and your new series. Great work, all of it. I also really love your 4 abstract pieces. And that funny friend of your mermaid is adorable ... :-)

froebelsternchen Susi hat gesagt…

sagenhaft geniale Arbeiten Conny.. ich liebe sie alle!
knuddel
Susi

Corrine at sparkledaysstudio.com hat gesagt…

Yummy all around. Fabulous abstracts, lovely ladies and their companions and oh so wonderful hats....so much always to wander and view in your world. Such an inspiration Conny. xox

CS-CreativArt hat gesagt…

Wahnsinn, was für eine Serie an tollen Bildern, gut das ich mich nicht entscheiden muss. Es sind alle, alle einfach wunderbar!
LG Claudia

Magic Love Crow hat gesagt…

Conny, these are all so fantastic! Your art is so full of passion! Your little cow is so cute ;o) Big Hugs ;o)

LonettA hat gesagt…

So viele wunderschöne Werke!
Ich habe mal wieder mehrere Anläufe gebraucht, um mir die Werke ganz in Ruhe anschauen zu können. Da sind recht verschiedene Bilder dabei, wobei jedoch jedes für sich seinen ganz eigenen Ausdruck hat. Eines von diesen so schönen Werken hat es mir besonders angetan ... und zwar das zweite der abstrakten Bilder. Es sind einfach diese Farben, die ich hier so mag ... fröhlich, hell und beschwingt ... genau das, was ich jetzt brauche! Ein wundervolle Komposition!
Eine gute Woche für dich, LG, LonettA

craftytrog hat gesagt…

Such beautiful, inspirational paintings Connie! I love the collage cow & abstracts!
Thanks for the sweet comment you left on my blog.
Alison x

artwolf2009 hat gesagt…

lauter tolle Arbeiten. Da bekomme ich gleich ein schlechtes Gewissen, dass ich momentan irgendwie nicht zu wirklich etwas komme

Ophelia hat gesagt…

Truly love your work!! So very inspiring here and filled with such gorgeousness!

lorik hat gesagt…

A great post! So much beautiful, colourful and happy work. But best of all i like your cow. A great idea to do a series. Thanks for sharing him on Mandarin Orange Monday:)

sheila 77 hat gesagt…

This is the fourth time I've visited this post to admire your wonderful art and to leave a comment which is so difficult - where to begin with all this glorious painting? I've commented on one on flickr, so will leave that (it is a brilliant Fantasy Scene with a very strange creature).
The first is pretty amazing with the vessel and her special neckline, her lovely face and frock and the stars, not to mention the deep colours.
I am entranced by your drawings on the text paper, that works so well, if I have to choose a favourite it would be the second.
Maybe your naked lady would like some clothes? some really cool trousers and a very nice blouse? - we shall see! and I am interested to see what will happen next with her.

friemelchen hat gesagt…

Deine Arbeiten sind wieder eine Wucht. Jedes einzelne wundervoll gemacht. Das Mädchen mit dem Krug hat es mir diesmal ganz besonders angetan, obwohl ich gerade immer deine farbenfrohen Werke besonders mag. Aber irgendetwas fasziniert mich an dem Bild, WUNDERSCHÖN!!!

Nancy B hat gesagt…

I love all of your lovely art and the naked lady looks like Eve taking the forbidden apple!

Nancy B hat gesagt…

I love all of your lovely art and the naked lady looks like Eve taking the forbidden apple!

Arnoldo L. Romero, MLA hat gesagt…

You've been extremely productive, and everything is marvelous. As to my favorite, I would have to say it's the cow, because of its unusual coloring and prints. Blessings!

SLScheibe hat gesagt…

So many pretty paintings to see! You have such a unique style that's really recognizable. I am sooo loving the lady with yellow swirly hair. What a great technique!