background

Donnerstag, 23. Januar 2014

Weaving Stories With A Black Bird And A Giraffe From Africa

Jeanette House runs a lesson on SOULFOOD


and there are some paper-weaving envolved


I had a vibrant page in my big old art journal and so I go with it 



and weave some papers into his "Odd Hat" so it fits wonderful to Mix It Monthly ;)






And another Soulfood-Lesson bring me joy:



Lisa Patencio showed us to create those little booklets



some wonky characters emerge out ot mine



so I go with it 



and here is the whole story, with a happyend :)









There is the theme "Africa" over on Susi´s MOO MANIA AND MORE Challenge-Blog

 

and it inspires me to do a little scene



the sun turned out to be the sun and the moon at the same time


so I had to give the sky a lil bit more night-feeling too


so after a lot of doodeling and painting


is here the finished one

"Sun And Moon Of Africa"



and a sneak peak again at my easel 




Bei Jeanette House´s workshop bei Soulfood ist ein bischen "Papierweben" gefragt und ich hatte diese Seite noch frei in meinem ersten Kunsttagebuch und 
so habe ich ein paar eigene Drucke in den "Komischen Hut" gewebt und hatte somit ein neues Bild für Mix It Monthly ;)

Und noch eine schöne Lesson von Soulfood hat mir Spass gemacht: Lisa Patencio zeigt uns, wie man dieses kleine Büchlein basteln kann...einige komische Figuren waren zu sehen und wie ich so bin, hab ich gemalt,
was ich sah...eine kleine Geschichte mit Happy-End

Bei Moo Mania and More ist das Thema Afrika...ich bin zwar kein Moo Bastler, aber es scheint, als dürfte ich jetzt mit meinen normalen Bilder auch mitmachen?!
Bitte berichtigt mich, wenn das nicht so ist?!
So wurde ich inspiriert zu dieser kleinen Szenerie, viele eigene Papiere und Schokoladenverpackung, alte Karten...
es sieht so aus, als ob die Sonne gleichzeitig auch der Mond ist, deshalb habe ich den Himmel dunkler gemacht, so wie er auch in der Nacht aussehen könnte...und nach einigem Doodeln und Pinselschwingen ist 
hier das fertige Bild " Sonne und Mond von Afrika"
und wie letzte Woche einen Blick auf meine Staffelei...


Link  to

Mix It Monthly
Moo Mainia And More
Paint Party Friday
Mandarin Orange Monday
Orange You Glad its Friday

all the best for the new week
xox Conny


Donnerstag, 16. Januar 2014

Moonstruck, Odd Hats And Some Flowers

Sweet Kitty emerged while playing in my art journal


by using my prints of my paintings and scrapbookpapers I play along with the colors from Mix It Monthly


the theme is odd hats and I gave her the best I can find in my stash 


They both love to be out while big old moon is shining


Because the page came out of my journal she has a painted back. I made those flowers a few years ago...




"Moonstruck"





and here you can see the other side of the yournal page 


and what I did with it:

Cathy Bluteau ´s Lesson on Soulfood inspires us to use our scraps to build a cake...
so here is mine...seems it becomes a big beanie...
no wonder looking at the season;)








And here is another one of my little wooden canvases


that I made in the folk art style


I found these beautiful flowers and put them in the best bowl 
I have on hand ;)


So here they are


"Flowers Are The Smile Of The Earth"



and if you like you can get a sneak peak onto my easel 




Dieser süsse Wohnzimmertiger erschien, während ich in meinem Kunsttagebuch spielte....ich nahm Drucke meiner Gemälde und Scrapbookpapiere und spielte mit den Farben von MIM.
das Thema ist verrückte Hüte und ich gab ihr den besten, den ich finden konnte...
Sie beide lieben es draussen zu sein, wenn der gute alte Mond scheint
Auf der Rückseite gibt es ein süsses Blumengemälde
"Mondsüchtig"

und könnt Ihr sehen, was aus der anderen Seite geworden ist:
Cathy Bluteaus workshop inspirierte uns, einen Kuchen aus Scrapbookpapieren zu basteln...
sieht so aus, als ob mein Kuchen dann wohl doch eine Mütze geworden ist...bei der Jahreszeit ja kein Wunder ;)

und hier ist wieder mal eines meiner kleinen Holzquader wieder im Volkskunst-Stil
es gibt diese wunderschönen Blumen und ich hab sie in die beste vase, die ich zur Hand hatte ;)
So hier sind sie
"Blumen Sind Das Lächeln Der Erde"

wenn Ihr wollt, könnt ich noch einen Blick auf meine Staffelei werfen..


Link  to

Mix It Monthly
Paint Party Friday
Mandarin Orange Monday
Orange You Glad its Friday

Wish you a wonderful week and
hope you found time to play in your art journals too
xox Conny


Freitag, 10. Januar 2014

No I Am Not Sulky - Old Photos - Enjoying The Silence

Now I wanna share with you my spread for the first lesson


from SOULFOOD
which is from lovely Mystele :)


I so enjoyed her workshop as hopefully you can see ;)


Here is the background I did and then go with what I see..the two big bird are so ovious to me and I have to go with them


and here they are


"No, I Am Not Sulky!"



AND I got post today :) YUHUUUU!!

look what lovely Mystele have send me

I am dancing the happy dance about the cuteness of this lil snow-princess


she has stolen my heart immediatelly :)
and she looks so beautiful in person!






The second Lesson is from Gwenn Seemel and she did a video about her workshop you can visit here


and here is what I did with it


watch some other paitings from the students on Gwenns Blog here






This little canvas made out of Acrylic Ink


I will link to Art Journal Journey and the theme "Silence"


...watching the sunset over a beatiful lake...
...enjoying the silence.. 
..that is magic...












This is sweet Mum as a child and I love this photo so much, that I have created some ACEO`s


They felt leathery and much textured





My Mum again







and then I decided to overwork this painting a bit...


The background was too busy and I push it back


and work a bit on the girls face too

you can see the older version here


and new


"Home Sweet Home"

link it to Sheila´s So Artful and their theme " A little house with something a little bit different"



Nun möchte ich Euch hier mein Bild vom ersten Workshop in SOULFOOD zeigen, welche von Mystele ist. Ich habe ihn sehr genossen, was man hoffentlich auch sehen kann ;)
Hier ist der Hintergund und dann musste ich einfach weitermachen mit dem, was ich gesehen habe, nämlich die zwei grossen Vögel 
und hier sind sie..."Nein, Ich bin nicht beleidigt!" bei Etsy

UND ich habe ein Päckchen bekommen heute und schaut doch nur was die liebe Mystele mir geschickt hat: ich hab mich sofort in ihre kleine Prinzessin verliebt! Sie sieht soooo wunderschön aus in echt!!!

Der zweite Workshop ist von Gwenn Semel und sie hat ein Video gemacht über ihren Workshop
hier ist mein Sketch und Du findest auch noch Zeichnung einiger anderer Künstler hier

Diesen kleinen Keilrahmen habe ich mit Acrylic Tinten gemacht und linke ihn zu Susi´s Art Journal Journey und deren Thema "Stille"
Einen Sonnenuntergang an einen schönen See erleben, die Stille geniessen, das ist reine Magie.  Ich verkaufe es bei Ebay

Dies ist die liebe Mami als Kind und ich liebe diese Fotos so sehr, dass ich ein paar ACEO´s gewerkelt habe. Sie fühlen sich ganz ledrig an und sie sind bei EBay zu haben ebenso
Dann habe ich noch entschieden, ein Gemälde zu überarbeiten. Der Hintergrund war zu krisselig und das Gesicht und anderer Kleinigkeiten wollte ich noch verbessern.
Hier die alte Version und die Neue..."Süsse Heimat"


Link also to


Paint Party Friday
Mandarin Orange Monday
Orange You Glad its Friday

Wish you a wonderful week
stay warm
xox Conny


Freitag, 3. Januar 2014

Cats out of the hat

Its time for a new theme on Mix It Monthly
and I thought "Strange Hats" would be a cool start for the new year :)



...so I invite you to paint  or create something funny...


visit my Challenge blog and take part







"To Let The Cat Out Of The Hat"



...and then I wanna introduce her...Madame Nose


isn´t she adorable? Found her in the backgournd and have to go with her nose, hehe
seems like she is listening to something...so please be "silent"...
and fit to the theme at Art Journal Journey 




Es ist Zeit für ein neues Thema bei Mix It Monthly
und ich dachte "Seltsame Hüte" wäre ein lustiger Start ins Neue Jahr :)

ich lade Euch ein meinen Challenge Blog zu besuchen und mitzumachen
"Sei Brav Oder Ich Hebe Meinen Hut"

und dann will ich Euch vorstellen  "Frau Nase"
ist sie nicht zauberhaft? Ich habe sie im Hintergrund gefunden und ich musste unbedingt ihre grosse Nase unverändert übernehmen, hehe


Link to

Mix It Monthly
Art Journal Journey
Paint Party Friday
Mandarin Orange Monday
Orange You Glad its Friday

Hope you find time to be creative
xox Conny