background

Freitag, 10. Oktober 2014

Die Alten Meister, Stillleben Und Die Schönheit Der Natur


It´s time to show you some news...

This month I challenge you and me with the theme
Still Life
at Mix It Monthly
and I have so much fun with it...

here is the latest painting I did...

If you want to see more detailed photos go to my 
Gallery-Blog here


Es ist Zeit mal wieder ein paar Neuigkeiten mit Euch zu teilen...

Diesen Monat challenge ich Euch und mich selbst mit dem Thema
Stillleben
bei Mix It Monthly

und hier ist mein neuestes Gemälde dazu...

Für mehr Details schaut einfach  here



"Der Grüne Milchkrug"

30,5 x 22,9  x cm Original-Mixed-Media-Painting on 270g/m² Bristolpapier 

it is inspired by Cezanne´s "Milchkrug"






and here I had fun in my art journal inspired by Gaudi


watch me creating this page here 









I sat on a bench and saw this beauty as the sun dries the rain-slicked street...The light in the drops caught my eyes...Pick it up so see more clear...After the drops fall down, I put the leave in my pocket...

Ich sass auf einer Bank, als ich diese Schönheit fand. Die Sonne trocknete grade die regennasse Strasse...als das Licht in einem Regentropfen meinen Blick einfing...ich hob es auf, um es näher anzuschauen...nach einer Zeit rollte der Tropfen herunter und ich steckte das Blatt in meine Tasche...



and we went home...as we walk I grab it out and discover its amazing colors and had to take a photo again!....So much beauty around us...if only we had more time to see..


und wir liefen nach Hause...auf dem Weg griff ich in meine Tasche und fühlte das Blatt, zog es heraus und war so überrascht wie wunderschön es ist...so viel Schönheit um ums herum...wenn wir nur immer die Zeit hätten richtig hinzuschauen...




link it to SoArtful and their theme "Leaves"



Here is the other still life I painted...



"Die Grüne Vase"

also inpired by Cezanne





...and another Journal Page...






...and a bigger painting on paper...



""

find more details here



I am part of a group called TAP the Travelling Art Projekt on the
Trodden Path
on which 12 artists create on piece of art together
You can visit the group on Facebook here...

... I added the big girl on the left......and the painting is on its way again...

Ich male mit beim TAP auf Trodden Path, wo 12 Künstler an einem Bild arbeiten...
es reist um die Welt sozusagen...
Es gibt eine Facebookgruppe


...ich habe das Madchen ganz links gemalt...
und nun reist es auch schon wieder über den grossen Teich...




Look how it comes together in a video here

schaut Euch mein Video an, wie es entstand im Link hier drüber...




and last but not least here is an older painting I found these days and want to share it with you

ja und hier ist noch ein schon älteres Gemälde, welches ich mit Euch teilen wollte....



"You Are Save"
see details here




If you want to follow my new paitings please visit my Gallery also
from time to time

Wenn Ihr mögt, dann besucht doch meine Galerie von Zeit zu Zeit, um noch schneller über neue Bilder informiert zu werden


❀✽.¸¸.•*`*❀✽


Best wishes and a wonderful artsy time
Conny

Beste Wünsche Euch und viel Spass beim Kreativ Sein
Conny